"Nem számít milyen kevés pénzed vagy vagyonod van. Ha kutyád van,
gazdag vagy." (Luis Sabin)


2011. április 15., péntek

Fizioterápia

Szóval mint ígértem, írok Bragolról, de előbb az előzmények...
Tavaly év elején találtam egy izgalmas tanfolyamot, ahol kutya-fizioterápiát lehet tanulni. 2010 júniusában indult a tanfolyam, mi vagyunk az első csoport. A Magyar Kisállat-fizioterápiás Társaság szervezte, az Állatorvosi Egyetemen voltak a képzések. Mivel régóta keresem  a lehetőséget, amivel végre elindulhatok abba az irányba, hogy kutyákkal tudjak foglalkozni hivatásszerűen is, nagyon boldog vagyok, hogy ráleltem erre az iskolára. (Na azért a kutyakiképzés továbbra is érdekelne, de ez talán még érdekesebb.)
A lényeg, hogy a tanfolyamnak már vége, júniusban fogunk záróvizsgázni. Addig is rengeteget kell tanulni (anatómiát, traumát, orthopédiát, fizioterápiát stb.).
Így kerültem kapcsolatba Bragollal és gazdáival. Mivel mindannyian vállalhattunk gyakorlati esetet, én őt kezdtem kezelni. (Nem mellesleg kellett írnunk egy záródolgozatot a választott esetünkből...)
Bragol egy nagyon kedves idősödő kutya hölgy, akinek sajnos gerincsérve lett. Megműtötték, de a műtét után még mindig teljesen béna volt a hátsó fele. A részleteket nem írom le, de sajnos egyáltalán nem volt biztos, hogy valaha lábra fog állni. Most így utólag nagy örömmel mondhatom, hogy sikerült, igaz pár hónapig heti háromszori kezelésre jártam hozzá, és a gazdik is napi szinten csinálták vele a megadott feladatokat.
Sajnos idő közben nagyon csúnya sebet szerzett a jobb hátsó lábán, ami egyszerűen nem akart begyógyulni, mert a kis rosszcsont minden kötést eltávolított, és nem nagyon akarta betartani az utasításokat. Most végre úgy néz ki, hogy sínen vagyunk (ő pedig gallérban) és elindult a javulás. Csak sajnos közben a lábát egyáltalán nem használta, és eléggé megrövidültek az izmai (pedig ez volt az erősebb lába a műtét utáni terápia során). Tehát most újabb terápiát kezdünk a fennálló probléma meggyógyítása érdekében.
Én pedig közben tanulok, tanulok, tanulok...

Bragol


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése